Sepetim (0) Toplam: 0,00
%30
Muhayyel Dergi 14. Sayı Haziran 2019 -

Muhayyel Dergi 14. Sayı Haziran 2019Edebiyat Dergisi

Liste Fiyatı : 10,00
İndirimli Fiyat : 7,00
Kazancınız : 3,00
Havale/EFT ile : 6,65
%30
Aynı gün kargo
KARGO BEDAVA
Muhayyel Dergi 14. Sayı Haziran 2019
Muhayyel Dergi 14. Sayı Haziran 2019 Edebiyat Dergisi
İz Yayıncılık
7.00

MUHAYYEL 14. SAYISIYLA SİZLERLE

Dergimiz her zaman olduğu gibi Hasan Aycın’ın çizgisiyle açılırken Mete Çamdereli’nin “Yeni Mahremiyet Üzerine” ve Mahmut Coşkun’un “Henüz Adlandırılmış Roman Terimleri Üzerinden Bir Değerlendirme” denemeleriyle devam ediyor.

Bu sayımızın öyküleri Rıfat Eroğlu, Ümit Köksal, Kadir Daniş,  İsmail Isparta ve Emre Ergin’e ait. Makrokozmos Öyküleri’nde Güray Süngü, “Q İn” ile yer alıyor.

Haziran sayımızın söyleşi sayfasında Cemal Şakar, Aykut Ertuğrul’u ağırlıyor:  “Modernlik macerası,  aynı zamanda hikâyenin “sanatsallaşması”nın ve toplumdan uzaklaşmasının da macerasıdır. Hatta bir zanaatten sanata dönüşmesinin… Kabul ya da reddetmemiz gereken bir süreçten değil görmemiz, anlamamız gereken bir süreçten bahsediyorum. Modern edebi formlar, öykü ve roman da biliyoruz ki tam da bu yüzden en genel ifadesiyle bireyselleşmiş,  Ortega y  Gasset’nin deyimiyle “insansızlaşmış” sanatsal formlardır. Dolayısıyla onu sanat yapan şey, aslında “kusurlu” da yapmıştır. Modern sanatçı elbette bütün estetiği, gerilimiyle  eserinde,  eseriyle  rüyalar  görür; ya da Heidegger’in tabiriyle söyleyecek olursak; rüyalar/hakikat modern sanatçı eliyle de kendisini işe koyar ama bu defa bu işe koyma eylemi geleneksel döneme oranla kusurludur. Benim kusurlu rüyadan, tuhaf zamanlarda öykü yazmaktan  anladığım  aşağı  yukarı  böyle bir şey.”

Necip Tosun, Dünya Romanı Kitaplığı’nda bu ay Lev Tolstoy’un Savaş ve Barış’ını;  Suavi Kemal Yazgıç, Şairin Muhayyilesi’nde, Zarifoğlu’nun şiirini ele alıyor.

Hayrettin Orhanoğlu, “İyiliğin ve Kötülüğün Heykeli: Şiirlerdeki Ağaç” başlıklı incelemesiyle aramızda.

Köksal Alver,  Sebeb-İ Telif’ini, “Yazdım” diyerek açıklıyor. Eleştirinin Eleştirisi’nde ise  Mehmet Narlı, Servet-i Fünun dergisini içerden eleştiren hatta dağılma sürecine götüren bir makaleye neşter vuruyor: “Ali Ekrem’in ‘Şiirimiz’i Ne Söyler”

Dilek Kartal’ın editörlüğünde hazırlanan Yarın dizimizin bu ayki konuğu Muharrem Demirci. Eray Sarıçam da “Muharrem Demirci Şiirinin Ana Hatları” yazısıyla katkıda bulunuyor.

Kitaplık bölümü yeni ve önemli kitapların altını çizmeye devam ediyor.

Eyüp Tekin, Adam Kirsch’in Küresel Roman: 21.Yüzyılda Dünyayı Yazmak; Rüya Bağ, Doğukan İşler’in Dünya Kiracısı; Veysel Altuntaş, Ahmet Sarı’nın Kendi İmdadına da Koşup Gelen Hızır ve Nesrin Sezer, Necip Tosun’un Edebiyat Atlası kitaplarını incelediler.

Yeni sayılarda buluşmak ümidiyle…

  • Açıklama
    • MUHAYYEL 14. SAYISIYLA SİZLERLE

      Dergimiz her zaman olduğu gibi Hasan Aycın’ın çizgisiyle açılırken Mete Çamdereli’nin “Yeni Mahremiyet Üzerine” ve Mahmut Coşkun’un “Henüz Adlandırılmış Roman Terimleri Üzerinden Bir Değerlendirme” denemeleriyle devam ediyor.

      Bu sayımızın öyküleri Rıfat Eroğlu, Ümit Köksal, Kadir Daniş,  İsmail Isparta ve Emre Ergin’e ait. Makrokozmos Öyküleri’nde Güray Süngü, “Q İn” ile yer alıyor.

      Haziran sayımızın söyleşi sayfasında Cemal Şakar, Aykut Ertuğrul’u ağırlıyor:  “Modernlik macerası,  aynı zamanda hikâyenin “sanatsallaşması”nın ve toplumdan uzaklaşmasının da macerasıdır. Hatta bir zanaatten sanata dönüşmesinin… Kabul ya da reddetmemiz gereken bir süreçten değil görmemiz, anlamamız gereken bir süreçten bahsediyorum. Modern edebi formlar, öykü ve roman da biliyoruz ki tam da bu yüzden en genel ifadesiyle bireyselleşmiş,  Ortega y  Gasset’nin deyimiyle “insansızlaşmış” sanatsal formlardır. Dolayısıyla onu sanat yapan şey, aslında “kusurlu” da yapmıştır. Modern sanatçı elbette bütün estetiği, gerilimiyle  eserinde,  eseriyle  rüyalar  görür; ya da Heidegger’in tabiriyle söyleyecek olursak; rüyalar/hakikat modern sanatçı eliyle de kendisini işe koyar ama bu defa bu işe koyma eylemi geleneksel döneme oranla kusurludur. Benim kusurlu rüyadan, tuhaf zamanlarda öykü yazmaktan  anladığım  aşağı  yukarı  böyle bir şey.”

      Necip Tosun, Dünya Romanı Kitaplığı’nda bu ay Lev Tolstoy’un Savaş ve Barış’ını;  Suavi Kemal Yazgıç, Şairin Muhayyilesi’nde, Zarifoğlu’nun şiirini ele alıyor.

      Hayrettin Orhanoğlu, “İyiliğin ve Kötülüğün Heykeli: Şiirlerdeki Ağaç” başlıklı incelemesiyle aramızda.

      Köksal Alver,  Sebeb-İ Telif’ini, “Yazdım” diyerek açıklıyor. Eleştirinin Eleştirisi’nde ise  Mehmet Narlı, Servet-i Fünun dergisini içerden eleştiren hatta dağılma sürecine götüren bir makaleye neşter vuruyor: “Ali Ekrem’in ‘Şiirimiz’i Ne Söyler”

      Dilek Kartal’ın editörlüğünde hazırlanan Yarın dizimizin bu ayki konuğu Muharrem Demirci. Eray Sarıçam da “Muharrem Demirci Şiirinin Ana Hatları” yazısıyla katkıda bulunuyor.

      Kitaplık bölümü yeni ve önemli kitapların altını çizmeye devam ediyor.

      Eyüp Tekin, Adam Kirsch’in Küresel Roman: 21.Yüzyılda Dünyayı Yazmak; Rüya Bağ, Doğukan İşler’in Dünya Kiracısı; Veysel Altuntaş, Ahmet Sarı’nın Kendi İmdadına da Koşup Gelen Hızır ve Nesrin Sezer, Necip Tosun’un Edebiyat Atlası kitaplarını incelediler.

      Yeni sayılarda buluşmak ümidiyle…

      Stok Kodu
      :
      9772630619075
      Boyut
      :
      16 x 22 cm
      Sayfa Sayısı
      :
      80
      Basım Tarihi
      :
      2019-06
      Dili
      :
      Türkçe
      Muhayyel    Dergi    Edebiyat    Öykü    İz Yayıncılık   
Kapat